Nord Energi Arena

Tal & Fakta om Nord Energi Arena

Navn Nord Energi Arena
Beliggenhed Femhøje 5, 9800 Hjørring (Femhøje)
Åbning 1930 (Hjørring Station)
Renovering 2014/2015 – 2019
Første kamp(efter renovering) 2015 ifm. Dana Cup-turneringen
Kapacitet 10.000
Tilskuerrekord 6.415 vs. AaB i Superligaen (6. august 2018)

Nord Energi Arena Information

Åbningstider (kampdage):
Nord Energi Arena åbner 1.5 time før kampstart på kampdage.

Billetsalg og priser:
Billetter kan købes på kampdagen 1.5 time før kampstart i billetvognen udenfor Nordjysk Gulv Tribunen (Indgang D) på Nord Energi Arena.

Det er også muligt at købe billetter på vores webshop: http://www.shop.vendsysselff.dk

Billetpriser:
Voksen: 100 kr.

Pensionist/ Førtidspensionist: 75 kr.
– Aldersgrænsen for pensionister er +65 år.

Handicap (inkl. én ledsager): 75 kr.

Barn (til og med 14 år): 40 kr.

Der tages forbehold for prisændringer, alt afhængig af modstander.

Shoppen (merchandise):
På Nord Energi Arena finder du Shoppen, som har et bredt udvalg af Vendsyssel FF merchandise. Her finder du bl.a. spillertøjer, halstørklæder, drikkedunke mm. så du kan blive klædt på til kamp!

Det er derudover også muligt at købe Vendsyssel FF merchandise på vores webshop, som altid har åbent.

Salgsboder (mad & drikke):
I salgsboderne på Nord Energi Arena tilbydes der mad og drikke til både børn og voksne.
Vi sælger bl.a. øl, sodavand, kaffe, te, hotdogs, slik mm.
Salgsboderne åbner 1.5 time før kampstart.
Der er ingen salgsboder på Nordjyske Bank afsnittet.

Handicap/ledsager:
Både på vores hjemmeside og på Nord Energi Arena er det muligt at købe en “Handicap-billet (+ ledsager)”, hvis der kan fremvises et ledsagerkort fra Danske Handicaporganisationers Brugerservice. Ledsagerkortet skal fremvises ved indgang til stadion.
Kørestolsbrugere kan gratis medbringe én ledsager på Nord Energi Arena, som har mulighed for at stå bagved eller ved siden af. Hvis det er nødvendigt for ledsager med siddeplads så tag konktakt til handicapansvarlige herom før kampdag på [email protected].

Handicappladser tilgås via hovedindgang A ved Nordjyske Bank Tribunen, hvor der findes handicap- og ledsagerpladser på Sektion 5 på Nordjyske Bank Tribunen, disse pladser er forebeholdt hjemmebaneholdets tilskuere, derfor anbefaler vi, at man ikke at bære merchandise for udeholdet på Tribunen.
Der er mulighed for at benytte elevator for at komme til handicap- og ledsagerpladserne på Sektion 5 på Nordjyske Bank Tribunen samt mulighed for at komme på toilettet på tribunen samt ved indgang A.
Det er muligt at komme i kørestol – Mulighed for at komme ind med el-scooter afhænger af el-scooterens størrelse, tag kontakt til handicapansvarlige herom før kampdag på [email protected].

Parkering:
Der er parkeringsmuligheder ved Nord Energi Arena, derfor anbefaler vi at komme i god tid, hvis man ønsker at parkere i nærheden af Nord Energi Arena. Der er parkeringsmuligheder på ved Hovedindgangen ved Nordjyske Bank tribunen og på Østsiden tæt ved Nordjysk Gulvtribunen. Der er også enkelte handicappladser tæt ved Hovedindgangen ved Nordjyske Bank Tribunen (ca. 150 m. væk). Der anbefaler vi også at komme i god tid, hvis man ønsker en plads.

Nord Energi Arena’s historie
Nord Energi Arena er hjemmebane for Vendsyssel FF og Fortuna Hjørring og ramme for topfodbold i Danmarks nordligste egn.

Stadion blev indviet ifm. Dana Cup-turneringen i 2015 og er resultatet af 2014/2015-renoveringen af det gamle Hjørring Stadion, der blev anlagt tilbage i 1930. I 2019 blev stadion renoveret og udbygget igen, så kapaciteten nu er 10.000 – kravet for at spille i Superligaen.

Hjørring Kommune, Hjørring Private Realskole (HPR) og VUC har i fællesskab finansieret Nord Energi Arena, der overholder kravene til passivhuse og med blandt andet udnyttelse af dagslys og begrænsede udgifter til drift og vedligehold som nogle af flere bæredygtige tiltag skal være landets mest bæredygtige stadion.

Nord Energi Arena består af Nordjyske Bank Tribunen med mere end 600 overdækkede siddepladser og Sydbank Loungen med plads til mere end 600 spisende gæster. Nordjyske Bank Tribunen er sammenbygget med to nye sportshaller til forskellig brug.

Modsat Nordjyske Bank Tribunen er Øst-Tribunen, der i efteråret 2018 blev udvidet og overdækket. Den stod færdig til sæsonstarten før 2019/2020-sæsonen, og består af 2014 overdækkede siddepladser og 700 ståpladser til Vendsyssel FF’s fanklub, Vendsyssel FF Support.

I nordenden af Nord Energi Arena blev der ydermere bygget en ny tribune, der bærer navnet, Nordic Seafood Tribunen. Den stod færdig i foråret 2019 – og blev indviet til lokalopgøret mod AaB d. 13. april. Tribunen består af  206 siddepladser samt 1400 ståpladser – heraf, er 800 af disse overdækkede. Alt sammen til det gæstende holds tilskuere.

Derudover, har tribunen yderligere 206 siddepladser, der er beregnet til Vendsyssel FF’s sponsorer.

For at optimere intimiteten og kampoplevelsen er bandereklamerne i begge ender rykket tættere på banen. Det samme gælder for Nordjyske Bank Tribunen, der – modsat den gamle hovedtribune – er rykket helt ind til banen

NORD ENERGI ARENA
Femhøje 5